Pupil Coaching

Leren door te visualiseren

Referenties van ouders


'Mijn dochter is bij Karin geweest voor begrijpend lezen. Doordat we een paar keer bij haar zijn geweest is het kwartje gevallen en heeft ze meer zelfvertrouwen gekregen. Ze is eind groep 7 zo goed vooruitgegaan. Nu in groep 8 heeft ze het zo goed gedaan, dat ze naar de Havo kan! Ze is zo blij!'


'Mijn dochter van 10 heeft het afgelopen jaar een aantal trainingen bij Karin gevolgd. Ze scoorde op school steeds lager op spelling en ook bleken de basisvaardigheden van het rekenen niet geautomatiseerd te zijn, waardoor ze ook met het rekenen steeds meer moeite kreeg. De tafels erin krijgen was vanaf groep 4 al moeizaam. Na een tijdje was ze ze weer vergeten. Ze liet veel kenmerken zien van beelddenken en dus hebben we bij Karin aangeklopt. Al na de 1e training was er verandering merkbaar. Niet alleen in hetgeen er geoefend was, maar ook in haar zelfvertrouwen. Ze begrijpt nu dat haar hoofd op een andere manier de stof moet onthouden. Omdat er ook meteen successen kwamen, hadden we een heel ander kind in huis! Haar cijfers voor spelling, rekenen en de werkwoorden schoten omhoog. Ook de tafels beheerst ze nu. We hebben de begeleiding door Karin als zeer prettig ervaren. Mijn dochter ging graag naar haar toe. Nu gaan we thuis zelf verder met hetgeen ze geleerd heeft bij Karin. We raden de training bij Karin iedereen aan, die vermoedt dat zijn of haar zoon/dochter (misschien) een beelddenker is!'


'Heldere aanpak, goed inzichtelijk gemaakt wat het betekent als je beelddenkend bent, goede terugkoppeling van de vorderingen naar ons, goede wisselwerking met de leerkrachten over aandachtsgebieden en vorderingen, leuke omgang met onze zoon en duidelijk verbetering merkbaar!'


'Daar waar school geen mogelijkheden meer zag voor begeleiding, is Karin het traject met onze zoon gestart. Het is haar gelukt om hem, in een vrij korte tijd, meer vertrouwen te geven in technisch lezen, begrijpend lezen en spelling. Dat heeft ze gedaan op een ontspannen en heldere manier van werken. Ze wist hem te motiveren om op een andere manier te gaan werken, waardoor hij flinke vooruitgang heeft geboekt op school. Daar zijn wij ontzettend trots op, maar vooral ben ik blij dat hij niet meer gefrustreerd is en de gedachte kwijt is dat hij toch niet kon lezen en spellen. Karin denkt mee en heeft nauw contact met school en ze weet goed te bepalen waar het probleem zit. Wij zijn enorm tevreden en gaan nog even door met de begeleiding.'


'Ik ben blij dat je onze dochter hebt willen begeleiden. Het heeft haar goed geholpen om op een andere voor haar makkelijkere manier te leren. Ze heeft zo duidelijk meer zelfvertrouwen gekregen. Bedankt voor jouw inzet!'


'Karin heeft mijn zoon de afgelopen maanden begeleid met zijn leerprobleem met spelling. Hij heeft geleerd hoe hij makkelijk informatie kan opslaan en reproduceren. Ik merk dat hij echt vooruit is gegaan met het spellen van woorden. Karin, dank!'


'Onze dochter liep al enige tijd vast op school. Groep 3 en 4 waren jaren van buikpijn, niet meer naar school willen en vaak ‘ziek’. In groep 5, bij een andere juf, ging het wel iets beter maar er was duidelijk een achterstand. Waar de tafels als vanzelf gingen, was de basis van rekenen, het automatiseren, er niet of in mindere maten. Als ouders zeiden wij telkens dat ze veel meer zou moeten kunnen dan dat ze liet zien en zo stuitten wij op de Kernvisie methode. Dat gaf eigenlijk antwoord op wat wij al wisten en zo doende kwamen we bij Karin, Pupil Coaching, terecht. Onze dochter vond het maar wat spannend en wilde vooral niet anders zijn dan andere kinderen. Karin nam uitgebreid de tijd om onze dochter en haar manier van denken te leren kennen en na een paar sessies was er een goede samenwerking ontstaan tussen Karin en onze dochter. Ze is met sprongen vooruit gegaan doordat ze een andere manier van leren eigen heeft gemaakt doormiddel van de Kernvisie methode. Daardoor is ze niet alleen met leren gegroeid maar ook als persoon. Ze weet nu goed aan te geven wat er goed gaat of wat nog niet zo goed gaat en waar ze hulp bij nodig heeft. Ook heeft Karin contact opgenomen met de juf en IB-er op school, zodat de samenwerking en begeleiding zo optimaal mogelijk is. Onze dochter gaat weer met plezier naar school en groeit doordat ze nu veel meer plezier heeft op school en met het eigen maken van de lesstof. Ze ziet nu zelf ook dat ze het kan en heeft daardoor veel meer zelfvertrouwen gekregen.'